09129368456
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
جستجو بر اساس نوع
جستجو بر اساس سازنده
bipap/cpap
کالا برای:

بای پپ bipap - سی پپ cpap

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

دستگاه بای پپ bipap - سی پپ cpap 

دستگاه تنفسی غیرتهاجمی  (سی پپ - بای پپ )جهت درمان بیمارانی که مشکل تنفس در زمان خواب دارند یا مشکل خوروپف ویا مشکل آپنه دارند، استفاده می شود .

دستگاه سی پپ یک فشار مثبتی پیوسته ای را در مسیر تنفسی بیمار ایجاد می کند . دستگاه اتو سی پپ که پیشرفته تر از سی پپ می باشد دستگاه به صورت اتوماتیک با توجه به وضعیت بیمار ،این مقدار فشار مثبت را تغییر میدهد .

این دستگاه از طریق دو نوع ماسک :نازال (بینی ) -فول فیس (تمام صورت ) به بیمار وصل می شود .

امروزه با افزایش آلودگی هوا، شاهد مشکلات تنفسی زیادی در انسان های مختلف هستیم. ایجاد اختلال در تنفس روزانه ممکن است انجام حتی کار های ساده را هم برایتان دشوار کند. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، دستگاه های مختلفی به وجود آمده اند که به تنفس ساده تر انسان ها، مخصوصاً افرادی که مشکلات خاصی دارند کمک خواهند کرد. یکی از مدل های پر کاربرد این دستگاه های کمک تنفسی بای پپ ( bipap ) نام دارد که به تنفس راحت تر افراد بسیاری کمک کرده است و اهمیت زیادی در علم پزشکی دارد. در ادامه مطلب شما را به طور دقیق تر با این دستگاه آشنا خواهیم کرد.

دستگاه بای پپ ( bipap ) چیست؟ و چگونه کار می کند؟

این دستگاه درواقع یک نوع درمان تهویه غیر تهاجمی است که تنفس را برای بیماران خاص ساده تر می کند. دستگاه بای پپ ( bipap ) در دو نوع خانگی و بیمارستانی عرضه می شود. تجهیزات پزشکی خانگی اغلب اندازه کوچکی دارند و حدوداً می توان اندازه آن ها را با یک تستر کوچک که در آشپزخانه شما وجود دارد، مقایسه کرد؛ اما مدل های بیمارستانی اندازه های بزرگ تر و انواع مختلفی دارند

نحوه کار بای پپ بسیار ساده است. بای پپ توسط یک لوله به ماسک های مخصوصی متصل می شود و با فشار، هوا را به داخل ریه هایتان می فرستد. میزان فشار و هوایی که وارد ریه ها می شود، وابسته به تنظیماتی است که شما برای دستگاه در نظر می گیرید. ممکن است این دستگاه را با نام دو سطح نیز بشناسید. دلیل انتخاب این نام، تعداد فشار هایی است که این دستگاه در اختیار شما قرار خواهد داد. هنگام تنفس، فشار دستگاه بیشتر می شود و اکسیژن را وارد ریه هایتان می کند تا سطح اکسیژن خون را افزایش دهد. همچنین هنگام بازدم، فشار کاهش پیدا می کند تا تنفس ساده تری با دم و بازدم نرمال داشته باشید.

بای پپ برای چه کسانی مناسب است؟

در هر شرایطی که یک بیمار قادر به تنفس صحیح نباشد، دستگاه بای پپ ( bipap ) می تواند راه حل مناسبی برای بهبود تنفس و افزایش میزان اکسیژن خون باشد. در ادامه چندین مورد از کاربرد این دستگاه را برایتان ذکر خواهیم کرد.

  • (COPD) که به عنوان اختلال انسداد مزمن ریه شناخته می شود.
  • (OHS) سندرمی به نام هیپوونتیلاسیون که با سندرم چاقی نیز شناخته می شود.
  • بای پپ در بیمارستان ها برای درمان فوری مشکلات تنفسی به کار می رود؛ زیرا به صورت غیر تهاجمی عمل می کند؛ در نتیجه این دستگاه بهتر از لوله گذاری خواهد بود.
  • اگر برای فردی از لوله گذاری استفاده کردید، پس از برداشتن لوله می توانید از این دستگاه برای بهبود تنفس آن فرد نیز استفاده کنید.
  • همچنین افرادی که از کرونا رنج برده و به مشکلات ریوی و تنفسی دچار شده اند نیز می توانند از این دستگاه نهایت استفاده را برای تنفس بهتر ببرند.

استفاده از این دستگاه چه نتیجه ای دارد؟

اگر پزشک استفاده از این دستگاه را برای شما تجویز کند، ابتدا لازم است یک متخصص در این زمینه، دستگاه را برای شما نصب کند و طبق دستور پزشک تنظیمات آن را برای شما انجام دهد. اگر تنظیمات درست انجام شود و طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید، در نهایت به بهبود تنفس شما منجر خواهد شد. هنگام تهیه آن با یک دستگاه رومیزی، یک موتور، لوله و ماسک رو به رو خواهید شد. نحوه کار با آن ها را لازم است ابتدا آموزش ببینید و سپس آن را بر روی صورت خود قرار دهید. ابتدا ممکن است کمی اذیت شوید؛ اما در ادامه به آن عادت خواهید کرد. همچنین صدای دستگاه بای پپ ( bipap ) ممکن است کمی برایتان مزاحمت ایجاد کند؛ اما در ادامه به آن صدا هم عادت خواهید کرد. میزان استفاده از آن نیز توسط پزشک تجویز می شود و نباید بدون دستور او کاری انجام دهید.

عوارض جانبی استفاده از بای پپ چیست؟

دستگاه های بای پپ ( bipap ) اغلب بسیار ایمن هستند و عوارض جانبی خاصی ندارند؛ اما به طور کلی ممکن است شامل عوارض جانبی خفیفی که در ادامه ذکر می کنیم، بشوند.

  1. نفخ معده
  2. ناراحتی عمومی
  3. خشکی دهان
  4. خشکی بینی
  5. آبریزش بینی
  6. ایجاد فشار بر روی سینوس
  7. تحریک پوست به دلیل قرار گرفتن ماسک بر روی صورت
  8. اگر ماسک و لوله به درستی تمیز نشوند، ممکن است شاهد بروز عفونت ها نیز باشید. اگرچه که این مشکل کمی نادر است؛ اما به هر حال احتیاط شرط عقل است.

اگر با هر یک از مشکلات زیر رو به رو شدید، تنها کافی است مسئله را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید تا تنظیمات دستگاه را تغییر دهد و مشکل پیش آمده را رفع کند.

تفاوت دستگاه BIPAP با دستگاه cpap چیست؟


این دو دستگاه عوارض جانبی یکسانی دارند؛ اما از لحاظ عملکرد کمی متفاوت هستند. دستگاه بای پپ ( bipap ) دو سطح فشار را ارائه می کند و هنگام دم فشار را بالا می برد و با بازدم شما، فشار را کاهش می دهد؛ اما دستگاه cpap تنها یک سطح فشار را ارائه می دهد که برای بیمارانی که مبتلا به آپنه انسدادی خواب هستند، بسیار مناسب خواهد بود؛ زیرا هنگام خواب، شما به دو فشار احتیاج نخواهید داشت تا تنفس خوبی را تجربه کنید.

سؤالات متداول درباره دستگاه بای پپ ( bipap )

1) تا چه زمانی می توانید از دستگاه بای پپ ( bipap ) استفاده کنید؟ به طور تکنیکی شما می توانید از این دستگاه به طور نامحدود استفاده کنید؛ اما اغلب این کار توصیه نمی شود؛ زیرا ممکن است مشکلات زیادی برایتان به وجود بیاورد. در نتیجه طبق دستور پزشک لازم است از آن استفاده کنید.

2) آیا این دستگاه می تواند به ریه های شما آسیب برساند؟ ایجاد آسیب ریوی جزء عوارض جانبی این دستگاه شناخته نمی شود؛ اما به هر حال بهتر است همیشه زیر نظر پزشک از آن استفاده کنید تا مشکلی برایتان رخ ندهد‌.

 

انواع مدهای دستگاه کمک تنفسی بای پپ :

 ۱- مد( S ( Spontaneous : در این مد بیمار خود تنفس هایش را کنترل می کند و ختم می کند. تنفس با triggering توسط خود بیمار شروع می شود. در مواقعی که دستگاه Bi-Level استفاده می شود در خلال فشار EPAP تلاش دمی بیمار فشار و فلوی داخل مدار را تعدیل می کند و فشار IPAPاعمال می شود. فشار طوری تنظیم می شود که حداقل فلوی لازم بدست آید. ختم دم زمانی اتفاق می افتد که کاهش فلوی دمی به اندازه درصدی از Peak Flow که تنظیم شده برسد آن وقت فشار دستگاه به اندازه EPAP می شود. 

۲- مد( T ( Time : در این مد اگر خود بیمار نتواند براساس تعداد تنفس های تنظیم شده در دقیقه (BPM ) تنفس کند دستگاه این ریت تنفسی تنظیم شده را که بر اساس IPAP /EPAP Cycling ( نقطه ای که فاز دمی پایان یافته و فاز بازدمی در حال آغاز می باشد) تریگر شده است را تحویل بیمار می دهد.

۳- مد( ST ( Sponyaneous/Time : در این مد خود بیمار تنفس ها را شروع می کند و اپراتور Back up respiratory rate را تنظیم می کند. اگر تعداد تنفس بیمار کمتر از RRتعداد تنفس تعیین شده شود سیستم به سمت مد Control حرکت می کند. در این مد اپراتور باید back up rate را معمولا ۳-۲ تا کمتر از تعداد تنفس بیمار انتخاب کند. همچنین فشار دم و بازدم و زمان دم به بازدم و triggering sensitivity را تعیین کند.

۴- مد Auto BIPAP: این دستگاه ها micro processor داخلی جهت آگاهی از افت یا قطع فلو دارند و به صورت اتوماتیک تنظیم شده اند که می توانند بسته به شرایط بیمار و افت یا قطع فلو EPAPرا تنظیم کنند. در نتیجه متعاقب IPAP هم تغییر خواهد کرد چون میزان PS برای دستگاه ها تنظیم شده است. اما دستگاه هایی که بر اساس minute ventilation تنظیم می شوند می توانند pressure support را براساس نیاز بیمار تغییر بدهند. بنابراین تغییرات IPAP می تواند ناشی از تغییرات EPAP به تنهایی یا تغییرات PS باشد. در حال حاضر مطالعات و تجربیات کلینیکی کمی در مورد استفاده از Auto Bilevel در نارسایی مزمن ریوی وجود دارد و نقش کلی این دستگاه ها در نارسایی مزمن خیلی پر رنگ نیست.

۵- مد Hibrid BIPAP: این نمونه دستگاه ها دو نوع هستند:

Inteligent Volume Assured Pressure Suport )) IVAPS AVAPS ( Average Volume Assured Pressure ) در این نوع دستگاه ها تفاوت EPAP,IPAPبصورت اتوماتیک طوری تنظیم می شود که براساس شرایط بیمار حجم از قبل تنظیم شده را اعمال کند. برای مثال اگر قدرت عضلات تنفس کاهش پیدا کند و حجم جاری ( VT ) کم شود، دستگاه Pressure Support بیشتری را اعمال می کند تا حجم جاری به مقدار تعیین شده برسد و برعکس آن هم امکان پذیر است.

۶- دستگاه ASV (Adaptive Servoventilation): ASV در واقع واریانی از ماشین های Bi-levelاست که در درمان central sleep apnea و تنفس های شین استوک کاربرد دارد. در این مد EPAP,IPAP می تواند متغیر باشد و یا می تواند IPAPمتغیر و EPAP ثابت باشد. نحوه عملکرد آن شبیه ماشین های AVAPSاست. با این تفاوت که در AVAPSفشارها برای رسیدن به حجم جاری هدف تغییر پیدا می کند ولی در ASV فشارها براساس کاهش یا افت فلو تغییر می کند.

از جمله برندهای برتر جهان که درتجهیزات پزشکی بارمان موجوده :

resmed , bmc , sefam , lowenstien , philips , devilbiss, ventmed , respirox , hofrishter , EGT, بای پپ رسمد ، بای پپ لوون شتاین ، بای پپ بی ام سی ، بای پپ فیلیپس ، بای پپ سفام ، بای پپ ونتمد ، بای پپ رسپیروکس ، بای پپ دویلبیس ، 

انواع خدمات  تجهیزات پزشکی بارمان :

 ونتیلاتور پرتابل (خانگی )– سی پپ / بای پپ (cpap/bipap)
فروش انواع دستگاههای کمک تنفسی

فروش بای پپ VPAP -AVAPS - ST - S- T- BILEVEL

خرید وفروش بای پپ وسی پپ آکبند -دست دوم

فروش  اکسیژن ساز

اجاره بای پپ S- ST - IVAPS

اجاره bipap 

انواع ونتیلاتور قابل استفاده در بیمارستان ومنازل
ونتیلاتور دارای کلیه مدهای تنفسی (CV – PCV – PSV – IPPV – SIMV – CPAP

تعمیر دستگاه کمک تنفسی  ، تعمیر ونتیلاتور ، تعمیر بای پپ ، تعمیر اکسیژن ساز 

 

ادامه مطلب ˅
9 / 10
از 22758 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()